امروز قصد داریم غذای محلی ایرانی  بعلاوه یک پیش غذای عالی به اسم سالاد شیرازی رو به شما آموزش بدهیم.

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی:

 

مواد لازم کوکو سیب زمینی

  • سیب زمینی:یک کیلو
  • تخم مرغ : 4 تا 5 عدد
  • پکینگ پودر یا جوش شیرین : یک قاشق مرباخوری سرخالی
  • نمک و فلفل : به مقدار کافی

 

آموزش درست کردن کوکوی سیب زمینی

 

طرز تهیه کوکوی  سیب زمینی

سیب زمینی را می پزیم و پوست می کنیم و از رنده یا ماشین رد می کنیم، بعد تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و خوب می زنیم تا کاملا کف کند.

کمی نمک و فلفل و بیکینگ پودر را داخل تخم مرغ می ریزیم و سیب زمینی را که کاملا سرد شده است داخل مایه تخم مرغ اضافه می کنیم و بهم می زنیم. در تابه یا ظرف نسوزی سه چهار قاشق سوپخوری روغن می ریزیم می گذاریم داغ شود و مایه را در روغن می ریزیم حرارت را ملایم می نمائیم با پشت قاشق روی آنرا صاف می کنیم تا سطح آن در همه جا به یک اندازه شود.

در تابه را می گذاریم حرارت را باز هم کمی ملایمتر می کنیم تا مایه کاملا بسته شده قابل بریدن شود. کوکو را ابتدا به شکل بعلاوه می بریم با دو چنگال قطعات کوکو را برمی گردانیم و باز هر قطعه را دو نیم می کنیم در اینصورت هشت قطعه کوکو خواهیم داشت می گذاریم قسمت زیرین کوکو هم سرخ شود بعد در ظرف گرد مناسبی قطعات کوکو را می چینیم و اطراف آنرا با حلقه های گوجه فرنگی تزیین می نماییم.

 

نکات مهم در مورد کوکو سیب زمینی:


اگر کوکو سیب زمینی شما انسجام کافی ندارد و در زمان سرخ شدن در تابه یا برگرداندن تکه تکه می شود به این دلیل است که تخم مرغ به اندازه کافی استفاده نکرده اید و در دفعات بعدی باید تخم مرغ بیشتری به مخلوط کوکوی سیب زمینی خود اضافه کنید

هیچ وقت از روغن زیاد برای سرخ کردن کوکو سیب زمینی استفاده نکنید چون باعث میشود زمان سرو کردن کوکوها روغن پس بدهند. این اشتباه هم باعث کور شدن اشتهای خانواده شما می شود ، هم باعث هدر رفتن روغن !

اگر تمایل دارید کوکوهای شما کریپسی و ترد باشند باید در زمان سرخ کردن کوکوها دقت و حوصله به خرج بدهید و کوکوی سیب زمینی را با قطر زیاد داخل روغن نگذارید ، اینکار باعث می شود کوکوی شما طعم جالبی نداشته باشد یا حتی خام باشد.

در تهیه این کوکوی خوشمزه باید توجه داشته باشید که سیب زمینی ها کاملا پخته شده باشند سپس پوست انها را بگیرید. نکته مهم دیگر اینست که این غذا به خاطر وجود سیب زمینی خاصیت جذب بالای نمک دارد که باعث می شود نیاز به استفاده بیشتری از نمک داشته باشید.

 

با وبلاگ آشپزیها همراه باشید


سالاد شیرازی:

سالاد شیرازی، سالادی متشکل از خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز به همراه چاشنی‌های آبغوره و کمی آبلیمو، روغن زیتون، جعفری خرد شده نمک و فلفل سیاه (گاهی نعناع خشک) است که به صورت نگینی (ربع بندانگشت) خرد شده باشند.

سالاد شیرازی به عنوان یک سالاد ملی در ایران شناخته شده‌است و برای بیشتر غذاها در ایران، شایعترین پیش‌غذا یا خوراک است. به‌طور معمول دارای بافت ترد و مرطوب است و تا حدودی شبیه به پیکو د گالو و سالاد ایرانی است. تهیه این سالاد بسیار زمانبر و سخت است زیرا ابعاد قطعات بایستی به یک اندازه باشد

مواد لازم سالاد شیرازی

  • گوجه فرنگی  3 عدد متوسط
  • پیاز  3 عدد متوسط
  • خیار  5 عدد متوسط
  • نمک و فلفل  به میزان لازم
  • آب لیمو یا آب غوره  ¾ استکان
  • نعنای خشک و روغن زیتون  به میزان لازم (اختیاری) 

 

 سالاد

طرز تهیه سالاد شیرازی:

سالاد شیرازی یکی از خوشمزه ترین سالادهای سنتی است که درست کردن آن بسیار ساده و /آسان میباشد و در اغلب سفره ها در کنار غذا سرو میشود.

برای درست کردن این سالاد کافی است خیار ، گوجه فرنگی و پیاز را نیگینی خرد کرده با هم مخلوط کنید و کمی آبلیمو و نمک به آن اضافه کنید و سرو نمایید.

 

نکته درست کردن سالاد شیرازی

این سالاد را سعی کنید در کنار وعده های پلویی آماده نمایید که سرو این غذا در کنار قرمه سبزی نیز خالی از لطف نمی باشد.

در این سالاد میتوانید از مقداری جعفری ساطوری شده و یا نعنای خشک شده استفاده کنید.

شاید جالب باشد که بدانید به جای استفاده از آب لیمو اگر از لیمو ترش استفاده نمایید طعمی بی نظیر تر و دلچسپ تر را شاهد خواهید بود.

سعی کنید که مواد لازم سالاد شیرازی زیاد خرد کنید تا طعم مطلوب تری را به این سالاد بدهید.